HEMA wordt grootste Belgische Paaswinkel

Opvallende Paasactie onderdeel van versterking en vernieuwing van HEMA in België

De Nederlandse winkelketen HEMA wil met haar 100% eigen aanbod de penetratie in de Belgische markt versterken. Dit kadert in de ambitieuze expansieplannen van de keten, die dit jaar haar winkels in België vernieuwt en nieuwe locaties opent. HEMA wil het leven en winkelen net iets leuker en gemakkelijker maken en dat sterker profileren. Daarom start de keten met opvallende acties, waaronder een grootse Paascampagne in de winkels en op social media. HEMA wil minstens vier keer per jaar uitpakken met dergelijke opvallende acties n.a.v.  Pasen, terug naar school, Sinterklaas en Kerstmis.

Het dagelijks leven net iets gemakkelijker en leuker maken. Dat is waar het HEMA om gaat en de kern van de nieuwe marktstrategie. Met opvallende en originele campagnes n.a.v. Pasen, het nieuwe schooljaar, Sinterklaas en Kerstmis wil HEMA vooral gezinnen en jongeren bereiken met een aangepast breed aanbod. HEMA speelt hiermee actief in op de behoefte van consumenten aan een duidelijke afbakening van de winkelmomenten en een one-stop-shop met optimale winkelbeleving.  Zo vermindert HEMA de koop- en keuzestress waar consumenten steeds meer een hekel aan hebben.

“Door de belangrijkste momenten van het jaar te claimen met opvallende en leuke campagnes met een actieve rol voor onze klanten en door rond deze thema’s het breedste assortiment aan eigen producten aan te bieden krijgen consumenten een unieke winkelbeleving”, aldus Carla Velghe, country director HEMA.

Paaseitjes rapen

HEMA onderscheidt zich sinds bijna 100 jaar door een eigenzinnig productaanbod met herkenbaar HEMA-design, hoge kwaliteit en qua prijs toegankelijk voor iedereen. De nieuwe winkelformule van HEMA met diverse omgevingen, rond bijvoorbeeld kinderen, beauty, wonen of mode, zorgen naast winkelcomfort ook voor een sterkere beleving. HEMA wil de consument in de winkel maximaal inspireren en betrekken. Daarom organiseert HEMA voortaan ook belevingsevents in de winkels. Zo is er naar aanleiding van Pasen en de lancering van chocolade paaseitjes met originele smaken, een heuse paaseieren-speurtocht in de HEMA-winkels.

Net zoals onze producten en winkelformule uniek zijn, willen we ook in onze communicatie en relatie met de consument andere paden bewandelen. Vandaar de ‘fun’-acties in onze winkels, thema campagnes zoals nu met Pasen en een productaanbod dat inspeelt op de laatste trends. Om het effect van onze campagnes nog te versterken plannen we in de toekomst actieve samenwerkingen met verschillende Vlaamse, Brusselse en Waalse influencers”, aldus Carla Velghe.

Sarah van den Eertwegh

UPR Corporate

Persberichten in je mailbox

Over HEMA